Zamek Czocha. Z psem w Karkonoszach

Czy na zamku Czocha straszy?

W trakcie naszego majowego pobytu w Karpaczu pewnego dnia wybraliśmy się na wycieczkę, aby zwiedzić pobliskie zamki. Pierwszy odwiedziliśmy zamek Chojnik – kliknij tutaj, aby zobaczyć więcej, a zaraz po nim pojechaliśmy na zamek Czocha wokół, którego krążą liczne legendy. Postanowiliśmy osobiście poznać to urokliwe miejsce. Byliśmy przygotowani, że na samo zwiedzanie z psem nie wejdziemy dlatego postanowiliśmy, że jedno z nas zostanie z psem na dziedzińcu. Ku naszemu zaskoczeniu otrzymaliśmy zgodę na wejście z psem. Kupiliśmy bilety i przeszliśmy na miejsce zbiórki z przewodnikiem.

Fantastyczny przewodnik na jakiego udało nam się trafić   opowiadał historie i mnóstwo „zamkowych” ciekawostek w przystępny i ciekawy sposób. Zwiedzanie zamku z psem jest możliwe i małe pieski można zarówno nosić na rękach jak i prowadzić na smyczy. DonDiego był tak zainteresowany zwiedzaniem, że nie chciał zostać na rękach. W trakcie zwiedzania dwa z przejść wymagały zabrania psa na ręce- dość kręte, strome schody, ale spokojnie z psem o gabarytach buldoga francuskiego sobie poradzicie.

Jak wspomniałam wcześniej o zamku Czocha krąży legenda jakoby z wnętrza studni na Zamku w środku nocy można było usłyszeć jęki i wołanie o pomoc. Ma to być głos Gertrudy, która pod nieobecność swojego męża Christopha von Nostitz zdradzała go z innymi mężczyznami. Po powrocie z długiej podróży zastał Gertrude w odmiennym stanie i mimo, że uczuć do niej już żadnych nie miał, zdrady tolerować nie zamierzał. W szale zaprowadził ją na dziedziniec i wrzucił do znajdującej się tam studni.

Przewodnik oprowadzający po zamku wspomniał, że istnieje przesąd, który mówi, że gdy niewierny małżonek zajrzy do studni, wkrótce niechybnie … wyłysieje. Wydawać by się mogło, że mężczyźni łysi są bezpieczni, ale mówi się, że kto łysy – w zamku już był.

Zwiedzanie kończy możliwość wyjścia na basztę widokową. Tu polecamy, aby jedna osoba została z pieskiem na dole ponieważ na basztę prowadzą strome schody. Na górze też nie ma zbyt wiele miejsca dlatego  lepiej zaoszczędzić sobie i pieskowi stresu.

Czy straszy? My się o tym nie przekonaliśmy w studnie też nikt nie zaglądał, ale jeśli chcecie spotkać ducha, Zamek organizuje nocne zwiedzanie, może warto się na nie wybrać jeśli macie taką możliwość, albo spędzić noc w komnacie zamkowej – tak, tak taka możliwość też jest!

My zamek Czocha polecamy dla turystów z psiakami. Dla nikogo nie było problemem, że dodatkowy turysta miał 4 łapy, a wręcz przeciwnie był dodatkową atrakcją w trakcie zwiedzania.

A w drodze powrotnej koniecznie...

W drodze powrotnej nie mogliśmy się obejść bez obiadu i całkiem przez przypadek trafiliśmy do super zajazdu we wsi Krzewie Wielkie przy drodze krajowej nr 30 Jelenia Góra -Zgorzelec. Niestety zanim zaczęliśmy fotografować spora część porcji wylądowała już w naszych brzuszkach.

Restauracja przyjazna psom, przepyszne jedzenie, duże porcje i bardzo dobre ceny! Dla nas 6 z plusem. Ahh szkoda, że mieszkamy tak daleko.

Zajazd Zornica – menu i galeria – kliknij tutaj

Zamek Czocha warto wiedzieć!

Adres:

Zamek Czocha

Sucha (miejscowość)
59-820 Leśna

Zamek Czocha – Cennik

• zwiedzanie zamku z przewodnikiem:
    ulgowy (dzieci do 15 lat) 12 zł
    normalny 20 zł
  • zwiedzanie dziedzińców (bez przewodnika)
    ulgowy 4 zł
    normalny 8 zł
  • multimedialna sala tortur
    normalny 12 zł
    ulgowy (dzieci do 15 lat) 8 zł
  • gabinet osobliwości
    normalny  6 zł
    ulgowy 4 zł
  • BILET ŁĄCZONY (obejmuje wszystkie atrakcje powyżej)
    normalny 34 zł
    ulgowy 21 zł
  • nocne zwiedzanie zamku:
    45 zł/osoba (konieczna rezerwacja telfoniczna)
  • nocne zwiedzanie zamku odbywa się kilkanaście razy w roku, wymagana jest rezerwacja